Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vaz
    Elegance
    • 2010
    • 799
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Chodzi o pięciokrotną wartość prądu godzinowego, która jest maksymalna, której nie należy przekraczać i która dla danego akumulatora jest tak naprawdę większa od Q/10.
    Istotne jest to, żeby podczas ładowania prądem 5I20 czy mniejszym nie przekroczyć napięcia na elektrodach akumulatora 14,4V. W przypadku ładowania prostownikiem transformatorowym napięcie trzeba kontrolować multimetrem i po osiągnięciu w/w 14,4V prostownik odłączyć. Wygodniej jest więc ładować prostownikiem impulsowym, w którym elektronika wyłączy ładowanie przy 14,4V.
    Myślę, że "zdrowsze" dla akumulatora jest ładowanie małym prądem, nawet dużo niższym niż Q/10 do wartości 14,4V.
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Miałem 4 futury, rozładowanie i/lub przeładowanie (pow. 14,4V na dłużej), aku na śmietnik, opad masy. Te aku są tak delikatne, dodatkowo są produkowane aby spełnić parametry odczytywane przez procesorowe testery aku.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • vaz
        Elegance
        • 2010
        • 799
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Podobnie jak większość topowych akumulatorów różnych producentów, wyżyłowana pojemność i prąd rozruchowy kosztem odporności akumulatora na głębokie rozładowanie i błędy przy ładowaniu poza instalacją elektryczną auta.
        Antyfotoradar Valentine1
        Harry II Classic+Sirio ML145

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          do tego tez bym dolaczyl krótsza zywotność jeszcze. Nie zawsze oczewiscie ale futura okryla sie tez slawiennym zgonem tuz po skonczeniu sie gwarancji. Osobisci euwazam ze centra jest dobrym wyborem ale jesli juz to "plus" tak jak w varcie nie silwer i nie black a blue.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • andrzej1962
            L&K
            • 2010
            • 1306
            • Octavia III combi (5E5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            a ja do BXE kupiłem Fiamm. Polecono mi.

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              podobno dobre. pierwszy montaż gr fiat

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                podobno dobre. pierwszy montaż gr fiat
                Ponoc ok, ja teraz musze kupic do t5 tdi cr, cos polecacie? O dziwo aku amlutki 64ah fabryczny varta, rok temu juz zdychal na mrozie, odratowalem woda i ladowarka, teraz juz oczko calkiem zbladlo

                Komentarz

                • Lesiu34
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 159
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Tak w ogóle co byście powiedzieli, gdyby stworzyć listę akumulatorów wg producentów, pozbierać opinie na forach, wyciągnąć średnią i wstawić tu?. Wyglądało by to jako tabela: Producent - opinia ogólna o akumulatorze (lub serii akumulatorów). Oczywiście będzie to bardzo subiektywna lista, ale każdy będzie mógł dodać coś od siebie i poprawić. Nie chodzi o to by się wywiązała z tego kłótnia czy hejtowanie, bo jednemu użytkownikowi ten sam model działa 5 lat, a drugiemu rok i wzajemnie będą sobie edytować opinię, co doprowadzi do chaosu, ale użyteczna lista dla każdego. Mogę się podjąć stworzenia takiej listy i przeszukania opinii, ale powiedzcie, co myślicie o takim pomyśle?

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Wszyscy producenci mają to samo, najczęściej 3 klasy aku w akumulatorach tradycyjnych. To jakbyś chciał porównać mleko uht od różnych "pakowaczy". Nikomu nie zależy na trwałości a parametry na etykietach są dostosowane do procesorowych testerów.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • dragster
                      Elegance
                      • 2009
                      • 895
                      • Honda

                      Gdybym teraz kupował to wybrałbym Toplę, Megneti Marelli lub Molla. Powód - odkręcane cele - można po kilku latach zajrzeć i zmierzyć elektrolit pływakiem i uzupełnić wodę.
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        VARTA silver C30 54AH 530A czy Moll M3 46Ah -420A ?

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Akumulator to nie opony, hamulce czy zawieszenie, które decydują o życiu.
                          Kupić obojętnie jaki, byle nie najgorszy szajs, średniej klasy np. Bosch za dobrą cenę (wyszukać na Allegro lokalny sklep), założyć używanie 4, no max. 5 lat i zapomnieć o długowieczności. Mimo wszystko najlepsze trafiają na pierwszy montaż, w mojej O2 TDI tkwi słabawy 61 Ah accu Varty, który ma teraz 7 lat i tylko 2 razy go ładowałem, a samochód od 5 lat stoi pod domem i rzadko jeździ (w zimie bywały przerwy po 2 a nawet 3 tygodnie gdy w największe mrozy nie jeździłem, a dopiero po tych kilkunastu czy 20 dniach odpalałem - czuć było, że ze słabego accu, ale ten silnik zawsze odpala jak ładunek saperski - w ogóle nie musi kręcić (no ale świece musi podgrzać).
                          W drugim aucie, też 1.9 diesel, który z kolei zawsze kręci rozrusznikiem parę razy zanim zapali, akumulator wymieniłem po 4.5 roku, a był to najbardziej gówniany marketowy Bottari. Ale ten samochód jeździ co najmniej 5x w tygodniu, co na pewno sprzyjało akumulatorowi.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            I tak i nie z teog co tu opisujesz. AKumualtro ma ze tak powiem przewidziene chyba 15 tys rozruchow jelsi mnie pamiec nie myli Czeste jazdy to tez i czeste odpalania i gaszenia. Na żywotnosc ma duze znaczenie uplywnosc. Kiedys gosc mi mowil ze toyoty te starsze to potrafily smigac po 10-12 lat na akumualtorze z racji iz uplywnosc mialy na poziomie 15 mA. Dzisiejsze auta maja po 30-50 mA a nawet wiecej. Jeszcze jak ktos dolozyl sobie jakis alarm itp to tez powoduje ze ciagnie to prad na postoju.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • beerkoff
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 172

                              Tak w ramach ciekawostki:w zapisach karty gwarancyjnej Centry Futura miałem info, że gwarancja na akumulatory stosowane w pojazdach typu taxi, karetki itp była skrócona do 18 miesięcy. Także to nie jest do końca tak, że skoro akumulator jest ciągle doładowywany i "pracuje" to jego kondycja zawsze będzie idealna. Jakby nie patrzeć to pojemność akumulatora z czasem spada, analogicznie jest też przecież w ogniwach typy NiCd, NiMH, Li-ION. Niestety nic nie jest wieczne.
                              Ja w ramach utrzymywania właściwego stanu akumulatora dbam o to aby nie ulegał rozładowaniu i jak przez dłuższy czas nie jeżdżę to w ruch idzie CTEK MXS 5.0 - po to mam przy gnieździe zapalniczki woltomierz samochodowy jak na fotce niżej (i przy każdym otwieraniu auta sprawdzam poziom napięcia na instalacji - o dziwo nie różni się od tego mierzonego na klemach). Dodatkowo czasami sprawdzam napięcie na instalacji podczas jazdy (dla świętego spokoju).

                              PS. Tutaj link do skanu (nie ja go robiłem): http://darma.com.pl/uploaded/File/Gwarancja/CENTRA.pdf --> druga strona, pod koniec punktu 2 jest to info.
                              PS2. A taki woltomierz kupiłem u chińczyków za niecałe 2 dolary (w tym wysyłka):

                              Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                pomiar napiecia nei jest miarodajny. niewiele to mowi. stary akumualtor ktory juz nei dawal rady jelsi podladujesz dobrze prostownikiem to tez bedzie wykazywal nawet po odstaniu takiego aku dosc ladne napiecie. Poziom naladowania nie iediz epsrawdzic zadnym miernikiem. Ile energii jest w aku idzie tylko sprawdzic mierzac pobor pradu i czas az do rozladowania aku.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • beerkoff
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 172

                                  No nie do końca się zgodzę, pomiar napięcie jakiś ogólny pogląd daje (bo jak nagle napięcie ładowania w aucie utrzymuje Ci się poniżej 13 V no to coś jednak jest nie tak , prawda ? ).
                                  Co do stanu akumulatora - w czasie postoju pobór prądu jednak masz (elektronika, alarm), więc jak po 10-dniowym postoju auta otwierasz auto, podpinasz miernik i wychodzi 11,5 V to nie nastraja to optymizmem - mimo, że nawet wtedy rozrusznik potrafi kręcić bez większego zająknięcia.
                                  Nie zrozum mnie źle: pomiar napięcie to nie jest złoty środek, który powie Ci 100 % prawdy o stanie akumulatora (bo tak oczywiście nie jest). Ale jednak daje pewne podstawowe informacje i wskazówki czy nie warto go czasem podładować. Tak do tego podchodzę, a samo wpięcie miernika na 10 sekund do gniazda zapalniczki nie robi wielkiego problemu.

                                  PS. Z ciekawostek: do pomiaru stanu akumulatorów miałem w robocie analizer Cadex C7400, ale jakoś nigdy mi nie chciało do niego podpinać aku z samochodu . W sumie to nie wiem czy to nadaje się do aku kwasowych, ale miał możliwość zdefiniowania i uruchomienia takiego programu . Ten tester mówił chyba wszystko o stanie ogniw, super zabawka, tylko ta cena...
                                  Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Padająca futura na testerze w aso aku, pokazało test ok. i 750A prąd rozruchu.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • beerkoff
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 172

                                      Pytanie co to za tester był .
                                      Wracając do głównej myśli: akumulator nie kosztuje 100.000 $, dbam o niego na tyle na ile jestem w stanie, jak widzę, że przestaje domagać to po prostu wymieniam go na nowy. Jak mój świeżo zakupiony Forse wytrzyma 5 lat i nie będzie generował problemów w zimie to będę zadowolony i uznam to za niezły wynik. Na akumulatorze nie oszczędzę milionów - koszt jego wymiany jest u mnie niewiele większy niż jednorazowa zmiana oleju z filtrem więc nie ma co szukać oszczędności na siłę, prawda ? :P Zwracałem tylko uwagę, żeby aku brany z półki sklepowej miał minimum 12,6V w spoczynku i to wszystko - wszystkie poniżej tego progu odłożyłem na bok (tak, poszedłem z multimetrem do sklepu :P). nie jest to idealna metoda wyboru, bo 2 dni wcześniej ten aku mógł leżeć pod prostownikiem, ale lepszej nie znam

                                      PS. Centrę Futura (chyba 53 Ah) miałem przez około 2 lata w 2.0i 8V (nie VAG) - sprawował się wyśmienicie, byłem bardzo zadowolony, sprzedałem go z autem. Chyba nawet nigdy go nie doładowałem. Teraz jednak poszedłem w markę Forse (61 Ah czy jakoś tak ) i też jestem zadowolony - nie ma porównania do 5-letniego oryginalnego akumulatora 44Ah. Zero problemów z rozruchem, nawet po 2 tygodniach postoju. Dbam tylko żeby się nadmiernie nie rozładowywał, po to mi "miernik" do gniazda zapalniczki...

                                      OT: Testowanie zwykłego małego ogniwa Li-ION 850 mAh na cytowanym wyżej Cadexie C7400 trwa dobre kilka godzin (parametry testu możesz dowolnie definiować od prądu ładowania/rozładowania poprzez warunki brzegowe napięcia, a na monitorowaniu temperatury ogniwa i rezystancji wewnętrznej skończywszy). Fajna zabawka, ale kilka lat temu kosztowała więcej niż samochód, którym wtedy jeździłem :P
                                      Na podstawie uzyskanych wyników można było małą książkę napisać, hehe
                                      Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Padająca futura na testerze w aso aku, pokazało test ok. i 750A prąd rozruchu.
                                        bo chyba najwazniejszy to parametr napiecia po obciazeniu. obciazam aku pradem przez okreslony czas i patrzymy jakie pokaze napiecie. sa takie testery

                                        Komentarz

                                        • wesol
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 689

                                          Sebo ma racje. Taki tester mielismy tez w oplu. Tester boscha z drukareczka. Jak sie wjechalo autem czyli silnik pracowal nawet tylko 3 minuty i zgasilo sie auto i podpielo tester w przeciagu kilku kilkunastu minut to taki bzdety tez byly. Moze nie ze wyswietlalo ze aku very good ale przynajmniej good. W takim testerze niby sie wklepywalo ilosc amper i norme i badanei trwalo okolo 4-5 sekund. Taki tester jak Sebo tu podaje czyli obciazeniowy z bocznikiem. opornica to owszem bardzo dobry tester. Podpinamy taki tester i jak jeszcz eobciaza aku powiedzmy tak ze pobor pradu to okolo 100 A to napiecie jak jest na poziomie 10-11 V to akumualtor dobry w przeciagu oczewiscie powiedzmy 10 sekund. jelsi napiecie to 9 V to aku szmelc chyba z eto aku malutki o pojemnosci 30 Ah to inna gadka. Pomar apiecia nic nie mowi czy aku dbry czy zly jest juz a po takim testerze to nawet stwierdzi sie czy taki aku posluzy nam jeszcze i czy ma raczje ze dw alata czy raczje ze 5-6 lat pracy za sobą.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          • foxy82
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 4

                                            Witam, znacie może producenta akumulatorów Kozak. Słyszałem kilka dobrych opinii o nich, ale to w benzynówkach.
                                            Miał ktoś może styczność z takim aku do diesla co najmniej 74 Ah??

                                            Komentarz

                                            • Strumyk
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 81

                                              witam
                                              mam prośbę abyście polecili mi dobre aku w dobrej do mojej 1,9 TDI
                                              aktualnie mam kończący się akumulator firmy EXIDE i nie jestem z niego zadowolony

                                              podajcie jakieś konkretne sprawdzone aku
                                              Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                              Komentarz

                                              • piet
                                                Drive
                                                • 2015
                                                • 66
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                Z własnego doświadczenia mogę polecić fiamm,
                                                W moim golfie 1.9tdi śmigał aż miło i co ciekawe cele-korki ma pod naklejką która można zdjąć np w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu bez utraty gwarancji
                                                ble

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  Strumyk, ostatnio podczas serwisu podpytalem w ASO o aku do mojej Octavii i okazalo sie ze maja " oryginalne Varty " w cenach porownywalnych w zwyklych sklepach.

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    co powiecie o WESTA FORSE? niby Ca-Ca i jeszcze otwieralne cele z możliwością uzupełnienia?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...